نتایج بنچمارک‌های اولیه اکس‌ باکس وان اکس حاکی از پتانسیل بالای این کنسول دارد

[ad_1]

با عرضه‌‌‍‌ی اکس‌باکس وان اکس در پائیز سال جاری، رسما قدرت‌مندترین کنسول بازار وارد رقابت‌ها خواهد شد. همه‌ی ما بی‌صبرانه منتظر هستیم تا با عرضه‌ی عمومی این کنسول شاهد بهبودهای اعمال‌شده در بازی‌ها باشیم. حال یوروگیمر گزارش جدید را ارائه داده که در آن نگاهی اولیه به بنچمارک برخی از بازی‌ها بر روی اکس‌باکس وان اکس انداخته است. در ادامه برای کسب اطلاعات بیش‌تر با وینفون همراه باشید.

با توجه به توضیحات یوروگیمر، بنچمارک‌های اشاره‌شده از سوی توسعه‌دهندگان ارائه گشته و در مراحل اولیه پورت بازی‌ها برای موتور اسکورپیو این کنسول گرفته شده است. همچنین در این پورت‌ها، تنها رزولوشن بازی‌ها به ۴K ارتقا داده شده و هیچگونه بهینه‌سازی برای بهره‌بری از ویژگی سخت‌افزاری این کنسول انجام نشده است. در حالی که ۹ بازی موجود در بنچمارک زیر نامی از آن‌ها برده نشده اما Richard Leadbetter از تیم یوروگیمر بر اساس جزئیات ارائه‌شده، نام برخی از آن‌ها را حدس زده است.

باتوجه به این موضوع که به سبب مراحل اول پورت بازی‌ها برای اکس‌باکس وان اکس، بهینه‌سازی‌ای برای آن‌ها صورت نگرفته است اما نتایج به‌دست آماده بسیار قابل‌توجه هستند. بنچمارک (Title B) که به احتمال زیاد فورتزا موتوراسپرت ۷ است، توانست در رزولوشن ۴K به نرخ فریم ۹۱ برسد که اگر آن‌ را به ۶۰ فریم کاهش دهیم، تنها ۶۵.۹ درصد از توان GPU مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مقدار توان باقی‌مانده باعث می‌شود تا بهبودهای بصری بسیاری بیش‌تری را ببینیم.

اکس‌باکس وان اکس

همچنین (Title C) که به‌نظر می‌رسد Gears of War 4 باشد، توانست در رزولوشن ۴K به نرخ فریم ۳۸.۵ دست یابد که اگر آن را به ۳۰ فریم در ثانیه تنزل دهیم، تنها ۷۸.۱ درصد از GPU مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود که گیرز آو وار ۴ از بافت‌های با کیفیت‌تر و بهبودهای بصری بیش‌تری استفاده کند.

همچنین یوروگیمر کمی درباره‌ی معماری GPU این کنسول صحبت کرد:

براساس اسنادی که ما دیده‌ایم، چیزهای بیش‌تری وجود دارند. اساس معماری پردازنده گرافیکی اکس‌باکس وان اکس مانند اکس‌باکس وان معمولی است منتها با بهبودهای اضافی. ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند که شامل تکنیک AMD’s Delta Colour Compression یا همان فشرده‌سازی رنگ‌ها نیز می‌شود که باعث رشد ۷ تا ۹ درصدی در عملکرد ۲ عنوانی که مایکروسافت آن‌ها را آزمایش کرده، شده است. DCC دیگر ویژگی‌ای است که تنها مختص به API دایرکت‌اکس ۱۲ است. در واقع دایرکت‌اکس ۱۱ بر روی اکس‌باکس وان اکس بر روی حالت نگهداری یا Maintenance Mode قرار می‌گیرد که نشان از اشتیاق مایکروسافت برای حرکت توسعه‌دهندگان به [دایرکت‌اکس ۱۲] دارد. این کار برای دو اکس‌باکس وان قبلی نیز مزایای خود را دارد(احتمالا برای پی‌سی نیز پیامدهای خود را داشته باشد و ما بالاخره از دایرکت‌اکس ۱۲ بهبودیافته برای پی‌سی نیز استفاده کنیم).

برخی از عناوین بالا مشکلاتی را در عملکرد تجربه‌ کردند که به احتمال زیاد به دلیل عدم بهینه‌سازی آن‌ها در سطح موتور اکس‌باکس وان اکس است. توجه داشته‌ باشید که بنچمارک بالا تنها از روی پورت اولیه بازی‌ها انجام شده است که تنها رزولوشن ۴K را با خود به ارمغان آورده بود.

در ادامه دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


كيان زرعكانی

دبیر بخش اکس‌باکس در وب‌سایت وینفون

[ad_2]

لینک منبع

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *